Pikavippien mainonta nuorille sai moitteet – “Sit on fanii”

Nuorille tarkoitettu pikavippimainonta on saanut kuluttaja-asiamiehen moitteet. Kuluttajaviraston mukaan mainonta sivuutti täysin luottosopimusten taloudelliset vaikutukset ja takaisinmaksun.

OK Money Finance Oy:n NRJ-radiokanavalla soineista mainoksista sai vääristyneen kuvan velkaantumispäätöksen seurauksista. Ne houkuttelivat huolettomalla elämällä ja kaveripiirin ihailulla.

Mainosten perusviestinä oli, että nuorten huvittelu-, kauneus- ja vaatetarpeet voi helposti täyttää pikaluotolla ja elämä voi muuttua mukavammaksi – “sit on fanii”.

Yritys markkinoi nettisivujaan radiossa viime vuoden kesä-syyskuussa. Kampanjan neljässä radiomainoksessa keskustelee kaksi nuorta, joista toinen kannustaa toista ottamaan luottoa rahahuoliinsa.

Kuluttaja-asiamiehen mukaan mainonta oli hyvän luotonantotavan ja kuluttajansuojalain vastaista.

Lähde: Talouselämä

Aihe(et): Uutiset. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihin.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

Voit käyttää näitä HTML-tageja ja attribuutteja: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>